Inhalt
Lehrgangsziel:
Prüfung zum Bachelor of Arts im Studiengang Sustainable Product Management
Abschluss: Bachelor of Arts
Teilnahmevoraussetzungen:
Hochschulzugangsberechtigung, Englischkenntnisse (mindestens auf Sprachniveau B2)
Teilnahmevoraussetzungen zur Prüfung:
Siehe bitte Prüfungsordnung der Hochschule
Lehrgangsinhalte:
Introduction to Entrepreneurship, Mission Identification and Learning Insights, Technology Revolutions, Teams and People Management, Sustainability Foundations, Strategy and Global Markets, Human-Centered Design & Design Thinking, User Experience & Usability, Programming, Discovery & Definition: Generative User Research, Understanding Users & Costumers, Design Methods for Discovery; Development & Delivery: Designing the Product, Evaluative User Research, Information Architecture, Basics of Visual Design, Measuring & Learning, Agile Product Development; Sustainable Design, Designing for and with Novel Interfaces; Grand Challenge: Decent Work and Economic Growth, Gender Equality; Entrepreneurship Lab: Project Work, Thesis, Presentation; Political Legal Environment; Corporate Lab: Project Work, Thesis, Presentation, Political Legal Environment
- Lehrgangsmaterial:
Fachliteratur / Lehrbücher, digitale Dokumente
Lehrgang Zeitaufwand:
- Gesamtdauer: 36 Monate, gesamt 4180 Zeit-Std.
- wöchentliche Bearbeitungszeit ca. 27 Zeit-Std.
Lehrmaterialien:
- Fachliteratur / Lehrbücher, digitale Dokumente
Begleitender Unterricht: Onlineseminare werden durchgeführt, siehe Homepage der Universität
- Nah-Unterricht: 431 Zeit-Std.
ZFU-Zulassungsnummer: 1140622